Du och Jag

Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Du och jag [ del 10 ]

Av Lisa Wilund - 11 maj 2010 20:44

Du och jag del 10

Frida börjar kippa efter andan, varför ringde hon polisen?! Jävla impulser... 1000 tankar virvlar runt i hennes huvud. Men tankarna avbröts av ett ljud av sirener, hon försökte ställa sig upp men hennes vrickade fot gjorde förskräckligt ont. Hon hörde upprörda röster ifrån köket. Hon haltade mot trappen och tog ett steg i taget, väldigt försiktigt, och hela tiden hörde hon rösterna ifrån köket. En av poliserna, en kvinna i ca. 20 års-åldern såg Frida och sprang för att hjälpa henne. Dom sa ingenting Frida bara log vänligt mot kvinnan. Väl inne i köket såg hon Erik torka lite blod ifrån läppen med tröjärmen. Hon sneglade på Calle som stod och höll ett ihop vikt papper under näsan. Usch vilket bråk, tänkte hon. Sedan avbröt en av poliserna tystnaden.

- Jaha, och vem av dom här bröt sig in? Frågade han med brummande röst.

- Han med den gröna tröjan, Calle. Sa Frida och hon såg hur Calle blängde på henne.

Den kvinnliga polisen blev tårögd och gick fram till Calle.

- Vad tror du mamma kommer säga nu? Din jävla idiot, låt mig gissa, du har våldtagit henne också va? sa hon förbannat.

Polisen sneglade på Frida, och Frida bet sig tyst i läppen, kollade ner i golvet och nickade sen.

- Men Camilla, lugna ner dig nu.. Svarade Polisen med den brummande rösten.

Polisen, som tydligen heter Camilla, vände snabbt på klacken och rusade därifrån. Ingen förutom Calle verkade fatta något.

- Vad har han gjort egentligen? frågade Polisen med den brummande rösten.

Då drog Frida ut en av köks stolarna, satte sig ner och berättade precis allt Calle hade gjort henne. Polisen med den brummande rösten, som tydligen hette Anders, tog med sig Calle därifrån och sa att han skulle ringa hans föräldrar och Camilla ( Calles syster ) skulle också vara med på förhöret. När dom åkt, brast Erik i skratt.

- Men vad är det som är så roligt? Frågade Frida förvånat.

- Allt, tänk dig, jag kom hit för å kolla till dig och din fot, men det slutar med slagsmål och polis dras med i det hela också, säger Erik och skrattar fortfarande.

Frida studerar Eriks ansikte när han skrattar.

- Du är otroligt vacker, säger hon sedan dröjande.

Erik stannar upp och kollar på henne.

- Hur hårt har inte du slagit huvudet då? Svarar han fåraktigt.

I samma sekund vibbrerar något på bordet och Frida får ett SMS. Hon plockar försiktigt upp telefonen och öppnar smset ifrån Calle:

Din jävla hora, jag trodde jag kunde lite på dig men nu har du skaffat nån ny liten bög. Och jag vet vart du bor. Vänta bara tills jag kommer ut igen då jävlar får du passa dig.

Frida flämtade till och gav telefonen till Erik, som läste det sedan la armen om henne och drog henne till sig och kysste henne mjukt på munnen och viskade:

- Ta det lugnt gumman, detta kommer gå bra.

sedan smeker han henne över håret och börjar vagga henne lite.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Wilund - 29 augusti 2013 16:49

Jag loggade just in på denna blogg på måfå och såg att jag har haft 3-4 besökare dagligen i 3 år. Haha tyckte att det var så fruktansvärt sött, kan ni inte ta och slänga iväg ett mai till lisawilund@gmail.com så jag får veta vilka ni är? Blev så nyfi...

Av Lisa Wilund - 25 januari 2011 20:02

Där i dörren står mamma och undrar vad som står på, undrar varför Frida ser helt skärrad ut. Frida får inte fram ett ord, hon bara står och stirrar på mamma som om hon sett ett spöke.......................................................
................

Av Lisa Wilund - 4 januari 2011 23:21

Frida reser sig hastigt upp från golvet hon ligger på.  " NEJ NU JÄVLAR SKA JAG KLARA MIG! " Tänker hon, sedan vänder hon sig om och ser Erik med en stol ovanför huvudet, i högsta hugg att slå nån, och den tidigare killen ligga på golvet och ta s...

Av Lisa Wilund - 26 juli 2010 12:58

Du och jag del 12 Frida stirrar fåraktigt på tegelstenen på golvet bakom dem. Erik reser sig upp och kollar ut genom fönstret men ser ingenting. Frida reser sig sakta upp från soffan och går in till köket för att hämta en sopskyffel. Hon går f...

Av Lisa Wilund - 12 maj 2010 10:20

Du och jag del 11 Fridas hjärta gjorde frivolter när Erik rörde henne, hihi jag måste vara kär, tänkte hon för sig själv. - Är du hungrig? frågade Erik sedan. - Nja, lite kanske, svarade Frida trött. - Sätt dig inne i TVrummet så kan jag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken :3

Översättning.


Ovido - Quiz & Flashcards